Czy animacja sprawdzi się w formie reklamy?

 

W obecnych czasach, w związku ze wzrastającą liczbą nowo powstających firm i przedsiębiorstw, coraz większą wagę przykłada się do jak najskuteczniejszego i najbardziej nowotarskiego zareklamowania jej usług. W tym celu wykorzystuje się zdobycze technologiczne w dziedzinie grafiki czy animacji tak, aby jak najskuteczniej przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta.

Czym jest explainer video?

explainer videoObecnie w reklamie wzrosło znaczenie grafiki czy animacji, gdyż forma obrazkowa, przedstawiona w atrakcyjnej formie, najskuteczniej przyciąga uwagę klientów. Odmianą tej formy reklamy jest explainer video, czyli tłumacząc z angielskiego, filmy objaśniające, najczęściej w formie animacji. Czym one są i kiedy warto je stosować? Otóż, są to zazwyczaj bardzo krótkie, zazwyczaj maksymalnie trzy-minutowe filmy, które przedstawiają działanie jakiegoś produktu, usługi, lub całego przedsiębiorstwa. Taki film może przedstawiać na przykład dotychczas wykonane projekty firmy budowlanej, działanie sprzedawanego laptopa czy najważniejsze funkcję aparatu cyfrowego. Tego typu filmy umieszcza się następnie jako dopełnienie standardowego opisu produktu w sklepie internetowym, albo jego zastąpienie lub tez w formie reklam. Ważne jest jednak, aby film nagrany był i zmontowany w możliwe jak najbardziej przystępny sposób, bez stosowania słów fachowych, które mogłyby być niezrozumiałe dla laika. Na szczęście nagraniem tego typu filmów nie musimy zajmować się sami – obecnie jest wiele firm, które mogą dla nas taki film nagrać, oraz go zmontować. Jest to bardzo ważne, ponieważ explainer video sprawdzi się jako forma reklamy, jeżeli zostanie wykonany z zachowaniem opisanych wcześniej zasad i reguł. Są to przede wszystkie jasne i przejrzyste komunikaty, czytelna forma, oraz odpowiednio dobrane elementy graficzne, takie jak czcionka, ilość teksty i tym podobne. Oczywiście ważne jest, aby film był odpowiednio zwięzły i treściwy nie przekraczał kilkuminutowej długości. Dobrze wykonana animacja tego typu jest w stanie znacząco zwiększyć sprzedaż i obroty przedsiębiorstw różnego typu.

Jak widać, rozwój technologiczny wpłynął również na rozwój nowych sposobów reklamy. Oprócz standardowych reklam, stosuje się coraz częściej reklamy w formie atrakcyjnej grafiki, krótkiego filmu lub animacji. Takie sposoby reklamy pozwalają firmom dotrzeć do nowej bazy klientów.

O efektach explainer video przekonać sie można na: https://m8house.com/